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URBAN FUTURE ORGANIZATION. Warka Brewery. Extension and Advancement Development, Varsaw, Poland





INTRODUZIONE. Il progetto riguarda l'estensione e lo sviluppo futuro della birreria Warka, in un sobborgo appena fuori dalla città di Varsavia. Warka che è la più vecchia fabbrica di birra della Polonia, situata al centro del territorio polacco è, strategicamente in termini geografici, anche la più importante. Fondamentalmente per questi due motivi, il gruppo Heineken di cui Warka fa parte già da parecchi anni, ha scelto questa industria come proprio impianto di rappresentanza in Polonia per le visite dei clienti e di stato.

[02nov2003]
Per lo sviluppo di questo progetto i dirigenti Heineken hanno pensato di indire un concorso di progettazione ad inviti. L'obiettivo principale era quello di uniformare l'impianto, cresciuto in modo disomogeneo in tempi e modi diversi. Il budget massimo di spesa per i costi di realizzazione e l'introduzione di nuovi impianti era fissato in 7.000.000 di euro. Sono stati invitati dieci gruppi, tutti di estrazione polacca tranne urban future organization. Il progetto qui illustrato si è classificato secondo.










CONCETTO. La caratterizzazione del sito, il genius loci, è indubbiamente espresso dall'involucro, dalla pellicola a colori diversificati che riveste con discrezione e misura gli impianti, e che dà garbate e tematicamente accattivanti informazioni ai visitatori.

Ne scaturisce l'appropriazione di uno spazio autonomo, un'articolazione intimamente legata alla essenza della costruzione, una enfatizzazione della propria identità in un emozionante gioco di privacy e di informazioni.





BRIEF.
1. the client's concerns
2. backgrounds – brwewry researches, case studies
3. our concerns
- business target (2 million hectare litres to 3.5 hectare litres)
- business visitor experience (New Warka Experience, NEW)
- production target [new technologies (e.g. 4 cylinders to 3 cylinders) and new equipment; new production capacity and speed, consistence control]
- work and production efficiency
- work experience
- local environmental implications




PROPOSAL.
1. Primary target
- corporate identity/branding
- new planned building – office, reception block (beer gardens, bar and restaurant)
- upgrade existing building – main entrance and front office building relocation of laboratories
- existing visitor circulations upgrade and integration strategy
2. Secondary target
- existing façade upgrade and integration strategy
- existing staff circulation and integration strategy
- long term and short term storage maximisation and strategy
- upload and offload circulation upgrade and impacts efficiency and maximisation
- (deliveries and loading, raw materials offload and deposit/waste upload)
3. Overall integration
- coherent planning with strategic branding component for easy corporate identity
- overall landscape and streetscape strategy
- environmental strategy
4. Implementation phasing
- strategic and effective programme
- gradual production and experience evolution
- target-oriented and feasibilities and output influence studies




Founded in London in 1996, urban future organization seeks to address the issues relating to the development of urbanity and architecture within contemporary culture. The organization operates as a network of independent architectural offices, each office responding to its own locale whilst being able to draw on the resources of a global collective. To date, this includes offices in Italy, Netherlands, Greece and the UK.
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